Veelgestelde vragen
Eerst de leuke interessante vragen:
T-shirt gemaakt in Nederland? Waarom?
Leuk dat je het vraagt! Om het kort te houden: Omdat het kan. Waarom een T-shirt kopen dat aan de andere kant van de wereld is gemaakt in vaak slechte omstandigheden wanneer je ook een prachtig T-shirt kan kopen welke eerlijk gemaakt is in ons eigen land?
Biologisch jersey katoen. Wat is dat?
Steengoede kwaliteit zonder vervuilende bestrijdingsmiddelen en eerlijk geteeld. Ook de katoenboer krijgt er een betere prijs voor. Jersey katoen is een stretch katoen dat zich vormt om het lichaam en super zacht en fijn aanvoelt. Ook gaat het veel langer mee en blijft de kwaliteit lang zeer goed.
Waarom bestaand dit concept nog niet op deze schaal?
Twee woorden: te duur. Fabrikanten produceren liever in lagelonenlanden waar de winstmarges enorm zijn. Produceren in eigen land levert gewoonweg te weinig op. Toch willen wij dit mogelijk maken, daarom zijn onze T-shirts iets duurder maar niet enorm duur. Onze prijs bestaat voor het grootse deel uit pure productiekosten. Bij andere fabrikanten is dat winst.
Hoe controleren jullie dat alles eerlijk verloopt?
Het atelier is met de grootse zorg uitgekozen. We bezoeken het atelier geregeld om te kijken of alles verloopt zoals het hoort. Zo garanderen we dat je een eerlijk product koopt. Verder wordt de katoen verbouwd en het gehele proces ook gecontroleerd door externe partijen waaronder het GOTS keurmerk zelf. Dit gebeurt onder strenge voorwaarden. Zodra een partij in de productie keten het net iets anders doet, raakt de stof zijn keurmerk kwijt. Dit zorgt ervoor dat alles netjes en volgens de regels verloopt. Daar staan wij voor.
BESTELLEN
Hoe kan ik bestellen?
Heb je een keuze gemaakt? Selecteer dan eventueel eerst de juiste maat en kleur en plaats vervolgens het artikel in je winkelmandje, door middel van de knop: 'Toevoegen aan winkelmandje'. Het artikel wordt automatisch in je winkelmandje geplaatst en is rechtsboven op elke pagina zichtbaar.
Wil je het artikel verwijderen? Ga dan naar Bekijk Winkelmandje en klik op de button 'Verwijder'. Je kunt in elke stap van het bestelproces ook verder shoppen.
BETALEN
Wanneer je een bestelling plaatst word je, indien je kiest voor iDEAL, Betalen na ontvangst, Bancontact of PayPal, doorgeleid naar de beveiligde betaalomgeving van Mollie of PayPal om je online betaling direct te kunnen voldoen. Kies je voor overboeking dan kun je het bedrag overmaken aan de hand van de gegevens in de bestelbevestiging die je via email ontvangt.
Hoe kan ik betalen?
Bij DutchCraft is het mogelijk je aankoop via onderstaande betaalwijzen af te rekenen:
iDEAL (QR)
Met iDEAL kunt je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen. Om gebruik te maken van iDEAL hoef je je niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maak je gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers dan kun je direct met iDEAL betalen. Je rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van je eigen bank.
PayPal
Je kunt snel en veilig betalen met PayPal. Dit is een online betaalservice waarmee je artikelen bij online winkels kunt betalen, zowel in binnen- als buitenland. Het is een veilige manier om te betalen.. Paypal is met meer dan 71 miljoen gebruikers de wereldwijde marktleider op het gebied van on-line betalen. Paypal biedt elke consument de mogelijkheid tot het snel en eenvoudig openen van een gratis account. Dankzij de beste technologieën en hoge veiligheidsstandaarden houdt Paypal al je gegevens veilig en prive. Als Paypal gebruiker heb je de mogelijkheid om een bedrag naar eigen inzicht over te maken op je eigen Paypal account. Dit bedrag schrijf je over van je bank- of girorekening naar je Paypal account.
Overboeking - overschrijving binnen en buiten Nederland
Bank: Rabobank t.n.v. DutchCraft
IBAN : NL 90 RABO 0330 4003 20
BIC: RABONL2U
De coupon code werkt niet, wat nu?
Waarschijnlijk is deze niet meer geldig of is deze niet geschikt voor het product dat u wilt bestellen. Weet u het niet zeker? Neem contact met ons op en we kijken wat er aan de hand is.
VERSTUREN & BEZORGEN
Hoe wordt mijn bestelling verstuurd?
Je bestelling wordt zorgvuldig met de hand ingepakt en gecontroleerd op kwaliteit voordat deze verstuurd wordt. Ook hier speelt milieuvriendelijkheid een grote rol. We verzenden via een brievenbuspakje, wat het milieu minder belast. Verder zijn onze verpakkingsmaterialen recyclebaar.
Bezorgservice binnen Nederland:
Binnen Nederland versturen wij via PostNL. Deze streeft ernaar om je bestelling binnen 1 dag (maandag t/m zaterdag m.u.v. zon- en feestdagen) af te leveren tussen 09.00 – 21.00 uur*. Is er onverhoopt niemand aanwezig? Maakt niet uit. Doordat wij verzenden met brievenbuspakketten kan deze altijd worden afgeleverd. U hoeft er dus niet voor te blijven! U kunt uw bestelling volgen met Track&Trace. PostNL zal aanbellen mocht het pakje niet door de brievenbus kunnen, dit kan voorkomen.
Wat zijn de kosten voor het versturen van mijn bestelling?
Bij ons is de verzending altijd gratis.
Kan ik mijn bestelling op een ander afleveradres laten bezorgen?
Het is mogelijk om je bestelling op een ander afleveradres te laten bezorgen. Je kunt dit adres aangeven in het bestelmenu.
RETOURNEREN
Hoe kan ik een artikel terugsturen?
Het kan natuurlijk gebeuren dat je aankoop toch niet helemaal is wat je er van verwacht had. Geen nood, retourneren is geen probleem.
Het is toegestaan om een artikel terug te sturen, als dat om welke reden dan ook niet bevalt. Retourneren kan binnen 14 dagen na aankoopdatum. Als dat om welke reden dan ook niet binnen die termijn mogelijk is, neem dan contact met ons op via info@dutchcraftfashion.nl zodat een andere regeling kan worden getroffen.
Creditering is inclusief in rekening gebrachte bezorgkosten en vindt uiterlijk binnen 5 werkdagen na ontvangst retourzending plaats. De verzendkosten voor het retourneren van een artikel zijn voor eigen rekening. Voor overige informatie zie: Herroepingsrecht
Let wel op: Artikelen die zijn gedragen, gewassen, beschadigd of waarvan de labels verwijderd zijn kunnen niet worden teruggenomen.
Andere vragen of onduidelijkheden?
Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, wij helpen je graag!